Stock fotografije. Da ali ne?

Stock fotografije ali fotografije iz spletnih baz slik. Pogosto so sterilne in umetne, a vendar jih vsi uporabljamo pri pripravi vsebin. Zakaj? Ker so enostavno dostopne – s hitrim iskanjem motiva po ključnih besedah in preprostim nalaganjem na svoj računalnik.

Seveda obstajajo v bazah slik tudi odlični posnetki, vendar pa imajo stock fotografije pogosto slab sloves. Očitni so prisiljeni in izumetničeni motivi – od oseb, ki se pretvarjajo, da so najboljši prijatelji, do zaigranih scenarijev, ki so videti preveč popolno, da bi lahko bili resnični.

Kaj je rešitev?

Ustvarite lasten arhiv fotografij. Izkoristite vsako priložnost in izdelajte fotografije, ki predstavljajo vašo blagovno znamko. Če sami nimate dovolj virov, časa ali znanja, naj to za vas naredi vaš oblikovalec vsebin (tekstovnih, video itd.) in se poveže z izkušenimi fotografi, s katerimi lahko uspešno načrtuje motive in slog fotografiranja.

Zakaj so lastne slike boljše od stock fotografij?

  • Lastne slike imajo pomen in namen. Če boste fotografirali sami ali boste za to najeli fotografa, boste vedeli, čemu bodo fotografije služile in si boste prizadevali doseči ta namen.
  • Če ste realistični, ste vredni zaupanja. Namesto igralcev uporabite svoje ljudi, s prikazom resničnega življenja boste kot blagovna znamka bolj vredni zaupanja. Za to, da se prikažete kot odlična ekipa, ne potrebujete igralcev, naj to pokažejo vaši sodelavci!
  • Vi imate nadzor nad uporabo fotografij. S fotografom (avtorjem fotografij) se lahko dogovorite za prenos avtorskih pravic, tako da boste lahko sami odločali, kdaj in kje boste fotografije uporabili. Z nakupom stock fotografije pa plačate le licenco, ki ima pogosto časovno, geografsko in medijsko omejeno uporabo.
  • Nihče ne bo imel enakih slik. Obstaja velika verjetnost, da boste kupili enake ali zelo podobne stock fotografije, kot jih uporabljajo tudi druga podjetja.
  • Stock fotografijo gledalec lažje spregleda. Ker pogosto motivi na stock fotografijah delujejo zaigrani in umetni. Ker se slika le pretvarja, da ponazarja vašo blagovno znamko, na gledalca ne naredi vtisa in jo lažje spregleda.

Ko je stock fotografija edina možnost

Resnične slike so vedno boljša izbira. A če imate na voljo prekratek rok za lastno fotografiranje ali če motiv ni dosegljiv, je nakup stock fotografije popolnoma upravičena možnost.

Stock fotografije je mogoče uporabiti tudi kot dopolnilo k resničnim slikam. Če podpirajo sporočilo, ki ga želite doseči, lahko vseeno dobro delujejo.

Če je le mogoče, uporabite lastne fotografije. Poizvedite, ali imate morda v lastni ekipi nadarjenega fotografa, katerega veščine lahko izkoristite. Ali pa vprežite oblikovalca vsebin, usposobljenega za pripovedovanje zgodb, ki naj v načrt vsebin vključi tudi izdelavo slikovnega materiala.

30. 4. 2017