Outsourcing marketinga: strošek ali investicija?
Outsourcing storitev marketinga oziroma zunanje izvajanje marketinga je pogosta izbira podjetij, ki se prilagajajo okolju in se trudijo ostati konkurenčna. V razvitem svetu je že dolgo poznana praksa, da manjša in srednje velika podjetja prepustijo zunanjemu izvajalcu storitve marketinga, saj nimajo za to potrebne tehnologije in kvalificirane delovne sile - za oboje so namreč potrebna velika vlaganja. Podjetje je na boljšem zaradi izvajalčevih izkušenj in osredotočenosti, koristi pa se izkažejo tako v dvigu kakovosti, kot v nižji ceni.
Pri tem seveda ne gre le za optimizacijo stroškov. V veliki meri gre predvsem za »pogled od zunaj«, ki ni obremenjen z dnevno problematiko v podjetju. Tak pogled zagotavlja realno oceno stanja in predstavlja stabilne temelje za planiranje in izvajanje uspešnih aktivnosti na trgu.
4 glavni scenariji, ko se podjetja odločijo za outsourcing storitev marketinga, so:
- podjetje je premajhno za lastni oddelek marketinga ali pa sedanji zaposleni nimajo dovolj strokovnega znanja,
- zaposleni so preobremenjeni z vsakodnevnimi nalogami in nimajo dovolj časa za izvedbo marketinških programov,
- iščete drugo mnenje o projektu ali pa poskušate analizirati neuspešne projekte iz preteklosti,
- določenih nalog ne morete izvesti z interno ekipo - zato je treba najeti specializirane strokovnjake, ki jih je nujno organizirati in medsebojno usklajevati, sami pa teh znanj in veščin nimate.
Imate prodajalce, zakaj potrebujete še sodelavce za marketing?
Nekateri prodajalci zmorejo opravljati tudi naloge marketinga, vendar običajno niso strokovnjaki za širok (in rastoč) spekter marketinških aktivnosti. Poleg tega jim te naloge jemljejo dragoceni čas, v katerem bi morali opravljati svojo primarno nalogo: prodajati. Manj časa za prodajo se kmalu pozna na slabših prodajnih rezultatih.
Imate zaposlenega internega strokovnjaka za marketing, zakaj potrebujete še zunanje sodelavce?
Vsekakor nadaljujte razvoj marketinških aktivnosti z zaposlenim strokovnjakom. Če želite vaše aktivnosti razširiti in zato potrebujete podporo pri obvladovanju novih področij ali pomoč pri izvedbi, pa se lahko obrnete na zunanjega ponudnika, ki lahko postane marketinški asistent vaše interne ekipe.
Kateri simptomi v podjetju vas opozarjajo, da razmislite o (dodatni) pomoči marketinga?
Bodite pozorni na nekatere tipične simptome, pri katerih velja razmisliti, ali bi poiskali zunanjo pomoč:
- Marketinški materiali že dolgo časa niso bili posodobljeni.
- Prodajalci se nenehno pritožujejo, da nimajo pravih in učinkovitih prodajnih orodij.
- Ne veste, kako vaše spletno mesto pretvoriti v orodje za pridobivanje kupcev.
- Radi bi pritegnili stranke k sodelovanju pri zanimivih aktivnostih, pa nimate za to časa.
- Vaše podjetje je zakopano globoko na 20. strani rezultatov Google Searcha.
- Ne zmorete voditi organizacije sejemskega nastopa ali promocijskega dogodka.
- Niste še preučili niti izdelali strategije uporabe družbenih medijev.
- Zelo perspektivna potencialna stranka ocenjuje, da jo bo vaša ponudba zanimala čez nekaj mesecev, pa ne veste, kako obdržati in vzdrževati stik z njo.
Niso pa samo marketinški razlogi tisti, ki spodbujajo k odločitvi za outsourcing marketinga. Oglejte si še 10 pomembnih poslovnih razlogov.