Kaj odlikuje dober logo?
Logo je vizualna reprezentacija znamke, pa naj bo ta korporativna ali blagovna. Je njen obraz in zato eno najpomembnejših sredstev komuniciranja s publiko. Uporablja se za identifikacijo znamke v javnosti, zato ni vseeno, kakšen je.
Dostikrat je logo prva kontaktna točka za potencialne stranke in ena od glavnih stvari, ki si jih bodo zapomnile. Pomembno je, da ste prepričani, da vaš logo resnično dobro predstavlja vašo znamko in pravilno nagovarja ciljno publiko. S svojim grafičnim jezikom namreč pripoveduje o znamki, njenem poslanstvu in njenih vrednotah. Dober logotip to nalogo dobro opravlja - jasno ilustrira, za čem stoji vaša znamka, kaj ponuja, kakšne so njene prednosti…
Ne glede na področje dejavnosti ali panogo delovanja je najboljšim logotipom skupnih pet glavnih značilnosti, ki jih zato štejemo med odlike dobrega logotipa.
Dober logo je:
1. primeren
2. preprost
3. unikaten
4. vsestransko uporaben
5. brezčasen
Primeren logo
Primeren logo resnično odraža bistvo svoje znamke, je skladen z njenim sporočilom in hkrati tudi s pričakovanji trga, ki ga znamka cilja. Primernost dosežemo s pravilno izbiro imena znamke, z uporabo barv, pisave in simbolov. Vse ti elementi pri publiki vzbudijo čustva in odziv, ki je lahko sprejemanje ali zavračanje znamke glede na razpoloženje, individualnost in kulturni kontekst vsake osebe.
Npr. za logo trgovine z otroškimi igračami je primerno uporabiti vesele barve in igrivo pisavo, a to ne bi bilo primerno v primeru bančne ustanove, ki ima povsem drug karakter. Oglate in močne pisave so primerne npr. za tehnološke znamke, medtem ko so mehke in kurzivne pisave odlične za znamke nežnih ženskih izdelkov. Tudi izbira pravega simbola v logu je pomembna za njegovo sporočilnost. V praksi se dostikrat uporabljajo kot poenostavljena različica loga. Zato je ključno, da tudi uporabljeni simbol dobro predstavlja znamko in njen karakter.
Preprost logo
Mnoge najbolj vplivne in uspešne znamke v zgodovini imajo presenetljivo preprost logo. Od Nikove kljukice do Applovega jabolka. Ker se večina ljudi na logo osredotoči le za kratek čas, je preprost logo lažje prepoznati in si ga zapomniti. Je lahko berljiv, čist in pregleden, dobro ločljiv od blizu in od daleč. Lastniku ne dela težav pri uporabi. S preprostim dizajnom brez nepotrebnih elementov je osebnost znamke izražena jedrnato in učinkovito.
Unikaten logo
Če je logo namenjen identifikaciji znamke, bo unikaten logo omogočal hitrejšo prepoznavo in lažje razlikovanje od konkurenčnih znamk. Unikaten logo izstopa, lažje si ga je zapomniti in si ga narisati iz spomina.
Vsestransko uporaben logo
Vsestranski logo je primeren za najrazličnejše načine uporabe, tehnike in medije apliciranja. Učinkovit je enobarven in v več barvah, na svetlem ali temnem ozadju, velik v velikosti billboarda ali miniaturen na majhnem pisalu. Ohranja svojo kvaliteto pri različnih tehnikah apliciranja: od tiska, vezenja, graviranja, brizganja … do uporabe v digitalnih medijih.
Brezčasen logo
Brezčasen logo ni podvržen modnim muham. Trendi pridejo in minejo, za logo pa si želimo dolgo življenjsko dobo.
Eden najboljših primerov brezčasnega loga je Coca Cola, ki se je v več kot 130 letih komaj kaj spremenil, le bolj prilagajal se je novim medijem in načinom uporabe. Brezčasen logo ostaja učinkovit brez večjih sprememb kljub minevanju let.